19. srpna 2006

Bizzarrní rozhovor

Renaty Kalenské s Janem Saudkem. Přečtěte si celé.

5 komentářů:

  1. Neobyčejně povrchní. Dočetl jsem ani ne do poloviny.

    OdpovědětVymazat
  2. To jste udělal chybu. Nejde o informace, ale o umělecký dojem. Antona Špelce, ostrostřelce, v 21. století jen tak neuvidíte. Královsky jsem se bavil.

    OdpovědětVymazat
  3. Osobně se mi Saudkovy fotografie nikdy nelíbily a článek mě take nijak neokouzlil.

    OdpovědětVymazat
  4. Některé Saudkovy fotografie považuji za vynikající, hlavně z jeho raného období (link, link, link, link, link, link, link).

    Později se umělecky vyčerpal a buď jen opakoval plytkými variacemi starší thematiku (link, link), nebo experimentoval bez dřívější subtilnosti (link, link).

    Přesto i některé Saudkovy fotografie z tohoto období se mi líbí (link, link). Od poloviny 90. let nevyfotografoval už nic, co by stálo za řeč.

    Jestliže odmítnete aranžovanou fotografii jako kýč, pak je na místě odmítat Saudka, ale pokud připustíte, že aranžovaná fotorafie může být uměním, jeho dílo - zejména starší - patří v tomto oboru k absolutní světově špičce.

    OdpovědětVymazat
  5. Ano, díky moc za soubor ukázek. Je to tak.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>