27. ledna 2012

Zlý Google

Zdá se, že je to neodvratný zákon: Každá velká korporace zhloupne a značne své klienty spíše otravovat než těšit. Viděli jsme to na Microsoftu a v posledních 2 letech to můžeme pozorovat i na Google. Začalo to vyhledáváním. Místo krásně přehledných výsledků je tam nyní nesmyslný trojsloupcový layout. Přitom levý sloupec šlo umístit nahoru, vždyť tam stejně nic smysluplného není. A na zobrazování cache je pravý sloupec málo. Zkoušel jsem jako náhradu Bing, ale ten nemá odvahu se od Google jakkoliv odlišit. Holt průmyslový standard.

Pokračovalo to nesmyslnou unifikací designu, kdy i Bloggeru se vnucuje unifikovaný hnus. Naštěstí to jde všude přepnout, kromě profilu bloggera. A pokračovalo to zásahy do Gmailu, kdy jednu dobu Gmail dokonce nezvládal správně zobrazit e-mail v ISO-8859-2. Inu, převaha marketingu nad techniky.

A konečně Blogspot. Pro tento blog nikdy nebyly diskusse prioritou. Nicméně, když je tento týden Google definitivně zmršil k nečitelnosti, musel jsem s tím něco udělat. Jedno z možných řešení bylo nahradit bloggerovské diskusse nějakým jiným řešením, např. Facebooku. Do toho se mi nechtělo. Tak jsem se obloukem vrátil k svému prvnímu layoutu, který byl v té době (před 6 lety) nejhezčí. Je trojsloupcový, tak snad si na něj zvyknete. Je to asi provisorní řešení, ale na lepší nemám momentálně čas ani náladu.

27 komentářů:

  1. Nemůžete ten blogumus vlevo nahoře udělat průhledný?

    OdpovědětVymazat
  2. To nevím. Tak já ho přesunu jinam.

    OdpovědětVymazat
  3. Pokračovalo to nesmyslnou unifikací designu, kdy i Bloggeru se vnucuje unifikovaný hnus.

    Musíte mít na paměti, že ten hnus může pro někoho jiného znamenat nezměrnou krásu. A taky, zde dostáváte produkt úměrný ceny. U nás se říká: "You get what you paid for". Nemyslím, že vás Lucerna stála vůbec nějaké peníze a tak stížnosti nejsou zrovna moc na místě.

    Kdybyste byl ochoten za váš blog s diskuzí zaplatit, možná bychom se mohli dohodnout...

    OdpovědětVymazat
  4. Já nevím, ale prostým Ctrl+U jsem zjistil, že je tam "uncomment next line to enable transparency", což byste určitě hravě zvládl i vy, ač pouhý historik a právník…

    OdpovědětVymazat
  5. Daleko horší je, co vám Google Fotky udělají s Picasa Web Albums.

    OdpovědětVymazat
  6. Leho, máš do jisté míry pravdu, ale celkově je to složitější. Přinejmenším kdo si koupil telefon s OS Android, do značné míry bez Gmailu a dalších Google služeb nepoužitelný, si služby Googlu de facto zaplatil - výrobci totiž platí Googglu za Android licenci (respektive holý Android je Open Source, ale bez Google služeb - Gmail, mapy atd.) a ta je samozřejmě součástí ceny přístroje.

    Čili de facto jsou Google služby tímto poplatkem zaplacené (nemluvě o dalších poplatcích při koupi aplikací v Google Marketu) a takové chyby, jako je např ta v Gmailu popsaná G.P, jsou celkem jednoznačně těžko neomluvitelné, zvlášť při neuvěřitelně laxním přístupu k jejich nápravě. A jelikož Google své služby nabízí jako balík, vše je vzájemně propojeno, týká se to i Bloggera.

    Samozřejmě nevím, jak přesně je to z právního hlediska, ale z morálního je to pro mě jednoznačné.

    OdpovědětVymazat
  7. "A jelikož Google své služby nabízí jako balík, vše je vzájemně propojeno, týká se to i Bloggera.!

    Nejen tak, ale obecně Google nic zadarmo nedělá, to by asi už dávno neexistoval. To, že se za nějakou službu neplatí přímo, neznamená, že Googleu to nic (obloukem) nepřinese.

    OdpovědětVymazat
  8. OS Android, do značné míry bez Gmailu a dalších Google služeb nepoužitelný...

    Tak moment, tohle je Android a placené služby Google pro mobilní telefony. Můj argument s článkem se týká úplně něčeho jiného. Jestli Google poskytuje placené služby pro Android, tak nechápu, proč by měl být povinen uspokojovat zákazníky v úplně jiné oblasti, např. poskytovat software pro blogy přesně podle jejich přání. Software na míru je zpravidla pěkně drahá záležitost. Například já umím leccos naprogramovat, ale nejsem povinen dělat v tomhle oboru cokoliv. Tvrdit, že Google je povinen cokoliv zadarmo poskytnou jenom proto, že si za jiné služby nechává platit, to je totéž, jako mě přikazovat totéž, protože já jsem také placen někde jinde. A já GP poskytovat jakýkoliv software zadarmo naprosto odmítám, mám lepší věci na práci. A zrovna tak Google. Cokoliv poskytuje zadarmo, dělá to kvůli reklamě. Dělat to vůbec nemusí...

    OdpovědětVymazat
  9. Nikdo neříká, že je Google něčím povinen. (Jak jste na to zase přišel?)

    Ale že některé jeho kroky působí až hloupě. Tak například, jestliže Google chce, aby lidé používali Google+, proč je od toho odrazuje tím, že jim zapnutí této služby (nebo jak to nazvat) rozmrdá webové album?

    OdpovědětVymazat
  10. Přesně tak. A nebo proč víc jak měsíc nefungovala diaktitika na Gmailu? To byl neskutečný megafail!

    OdpovědětVymazat
  11. Leho, při vší úctě, nemyslím, že by Vás Google pověřil, abyste mluvil jeho jménem. Takže jste jen agent s teplou vodou.

    Ano, mám to zadarmo. To však neznamená, že musím držet hubu a krok jako za kommunismu. Možná by byl dobrý začátek si odnaučit lampsácké manýry.

    OdpovědětVymazat
  12. ad Tomáš Pecina. Vaše přání je mi rozkazem. Při té příležitosti jsem zároveň opět přeskupil miniapplikace.

    OdpovědětVymazat
  13. To však neznamená, že musím držet hubu a krok jako za kommunismu.

    Kdo říká, že máte držet hubu a krok? Nikde jsem nic takového nenavrhoval. Dejte mi vědět jestli jo, určitě se jedná o nedorozumění.

    Já pouze oponuji vašemu tvrzení, že se jedná o hnus a rovněž vaše stížnosti na funkčnost blogu působí poněkud směšně. Já praktikuji úplně jiný přístup a to ten, že když mě něco nevyhovuje, tak si nestěžuji a raději to nějak konstruktivně řeším. Ale takhle to dělám já a vy si rozhodně můžete také dělat co chcete. Odpusťe mi, ale takovéhle nekonstruktivní stěžování mi připadá jako typická česká vlastnost zděděná po komunismu, kdy to bylo jediné, co se dalo dělat bez utrpění nějaké újmy a i to se stávalo, že tu újmu někdo utrpěl i za pitomé stěžování. Holt to v populaci pořád jede setrvačností od té doby. Nic ve zlém, to je moje pozorování.

    Možná by byl dobrý začátek si odnaučit lampsácké manýry.

    Jaké lampasácké manýry? Nevím o tom, že bych byl nějaký lampasák neboli osoba, která kdy sloužila v ČSLA. Tam jsem nikdy nesloužil. Naopak, já kvůli hrozbě služby v ČSLA utekl ze země. BTW, víte o tom, že snad žádná jiná země na světě nemá lampasáky? Já o žádných nevím, ze všech zemích, které jsem navštívil a které znám, lampasáky mají jenom Češi a možá i Slováci...

    OdpovědětVymazat
  14. Já pouze oponuji vašemu tvrzení, že se jedná o hnus
    A jaký to má smysl? Budeme se do krve hádat, zda je lepší vanillková či čokoládová zmrzlina?

    rovněž vaše stížnosti na funkčnost blogu působí poněkud směšně.
    Co je to za blábol? Pokud něco nabízím, tak to musí fungovat, i když je to zadarmo. Jinak je to dar danajský.

    Navíc jste nepochopil gros mého článku. Tím není to, že Google věnuje málo pozornosti svým zdarma nabízeným službám, nýbrž naopak přemíru, ačkoliv platí: „If it ain't broke, don't fix it.“

    tak si nestěžuji a raději to nějak konstruktivně řeším.
    A jak? Zkusil jste někdy helpline těchto velkých korporací?

    Jinak jste si navšiml, že jsem svůj problém vyřešil konstruktivně: Změnil jsem layout, i když ten předchozí se mi líbil víc. Možná jsem měl zvolit jiné: Layout ponechat a diskusse zakázat. Stejně žádný přínos nemají. Takže tato druhá varianta je stále ve hře.

    Nevím o tom, že bych byl nějaký lampasák neboli osoba, která kdy sloužila v ČSLA.
    Už jste z českých zemí asi dlouho, takže jste pozapomněl, že lampasák = důstojník. Vy snad na své uniformě nemáte lampasy?

    OdpovědětVymazat
  15. Už jste z českých zemí asi dlouho, takže jste pozapomněl, že lampasák = důstojník.

    Slovo "lampasák" má v češtině specifický význam a například v mé úřední mateřštině a ani v mé vlasti nic takového jako lampasák neexistuje. Lampasák ve svém významu existoval pouze v ČSLA a já nikdy v ČSLA nesloužil. Takže "lampasácké manýry" nemohu mít, tečka. Jste vedle jak ta jedle. Já myslel, že si velmi zakládáte na správném používání českého jazyka, není-liž pravda.

    Už jste z českých zemí asi dlouho, takže jste pozapomněl, že lampasák = důstojník.

    Může být pravda, že jsem leccos pozapomněl, ale to, že "lampasák" bývával důstojník ČSLA, to si pamatuji velmi dobře a rovněž si pamatuji, že jde o výraz pejorativní neboli nadávku. A snad je to i označení pro důstojníka nynější české armády, to já nevím, nežiji u vás a při mých krátkých pobytech během dovolené nikdo kolem mne tohoto výrazu neužívá. Možná mají respekt, bojí se mě a nebo z jiného důvodu.

    Vy snad na své uniformě nemáte lampasy?

    Už si nejsem jistý co vlastně ty lampasy jsou, to jsou ty pruhy na nohavicích na přehlídkové uniformě? Připomínám, nikdy jsem u vás v armádě nesloužil a neznám všechny odborné termíny. Ne, žádná moje uniforma pruhy nemá, alespoň co si vzpomínám, my teď máme novou přehlídkovou uniformu a tu já nikdy neměl na sobě a vlastně ji ani nemám. A přehlídkovou uniformu se sakem a metály jsem měl na sobě naposledy někdy před rokem a půl. Přehlídková uniforma, nebo se tomu snad říkalo u vás vycházková, je jenom na jednu věc: Kvůli fotkám. Jednou za čas se necháme vyfotit abychom pak se mohli svým potomkům chlubit, jak nám to slušelo.

    Ach, omouvám se, důvody pro nošení sváteční uniformy přeci jenom jsou: Kdybych šel někomu na pohřeb. Na pohřbech kolegů jsem byl za celou svojí 22 letou kariéru asi 2x, jeden se zabil na motorce a druhý v autě. Pak ještě při společenských událostech, kdyby mě nějaký generál pozval na svatbu nebo ples. To by se taky měla nosit sváteční uniforma. Možná snad ještě v Pentagonu a taky ji nosí čestná stráž u hrobu neznámého vojína ve Washingtonu DC. Ale tam nesloužím a tak to neřeším, když ji vlastně ani nemám.

    Jo, taky nejsem důstojník. To ani po dlouhé službě v armádě u nás není třeba, aby člověk musel být nutně důstojník.

    Ještě by vás něco zajímalo? Rád odpovím na jakékoliv otázky.

    OdpovědětVymazat
  16. Jo, taky nejsem důstojník
    Tak to je pak logické, že lampasy nemáte. Nicméně poddůstojnické manýry jsou ještě horší: Holt řvaní na bažanty na cvičáku se někde projeví.

    OdpovědětVymazat
  17. Jinak jsem speciálně pro Vás zjistil, že lampasák se v americké angličtině řekne tread. Tak abyste byl vzdělanější.

    OdpovědětVymazat
  18. Holt řvaní na bažanty na cvičáku se někde projeví.

    U nás "bažanty" taky nemáme. Je možné sice občas zaznamenat termín "newbies", ale velmi zřídka a nemá zdaleka takový pejorativní význam jako "bažant" v češtině. Takže, když "bažanty" nemáme, tak na ně neřvu. A vůbec si nepamatuji na situaci, ve které bych na někoho vůbec řval. V mé pozici tohle dělat vůbec nemusím, já totiž žádné přímé podřízené nemám. Pracuji totiž ve štábu. Ale co já tady vykládám, vy to přeci musíte vědět lépe.

    Poučení pro Leha: lampasy.

    Aha, takže jsou to pruhy na kalhotách. Díky, teď jsem poučen.

    Jinak jsem speciálně pro Vás zjistil, že lampasák se v americké angličtině řekne tread. Tak abyste byl vzdělanější.

    Rozhodně neřekne. Po 22 letech služby bych tohle musel vědět a s takovým výrazem jsem se v životě nesetkal i když ho možná ve slovníku najdete. Podobně jako výraz "domicile", pamatujete, že? V tomhle případě se vzdělat odmítám.

    OdpovědětVymazat
  19. U nás "bažanty" taky nemáme.
    Aha. Takže Stanley Kubrick si ve Full Metal Jacket (1987) vymýšlel. Já jsem zapomněl, že všemu rozumíte nejlépe.

    Pracuji totiž ve štábu.
    Aha, takže štábní krysa. Určitě zase nevíte, jak se to řekne anglicky, tak Vás vzdělám už předem: desk wallah.

    Rozhodně neřekne.
    No jistě. Jako Čech to musíte vědět. Raději se zeptejte nějakého vojína.

    OdpovědětVymazat
  20. Aha. Takže Stanley Kubrick si ve Full Metal Jacket (1987) vymýšlel.

    Děláte si legraci, že jo. Musím se přiznat, že napřed jsem si myslel, že to snad myslíte vážně. Je sice pravda, že Full Metal Jacket patří k těm lepším filmům, ale rozhodně se nejedná o realitu, kde drill instruktoři v US Marines umírají kulkami sebevrahů každý turnus. To se opravdu neděje, kdyby snad náhodou jste tomu věřil. Ostatně, film je o době Vietnamské války a od té doby se toho seksakra hodně změnilo. Stanley Kubrick si sice úplně nevymýšlel, ale hodně dramatizoval a když si uvědomíte, že se jedná o 45 let starou realitu, tak film je film a skutečnost je úplně jiná.

    Já jsem zapomněl, že všemu rozumíte nejlépe.

    Tomuhle tématu rozumím rozhodně lépe než někdo kdo v US Army nebo nějaké jiné složce nikdy nesloužil, v USA nikdy delší dobu nepobýval a s jejich vojáky se nikdy nestýkal. Nebo se snad pletu?

    Aha, takže štábní krysa. Určitě zase nevíte, jak se to řekne anglicky, tak Vás vzdělám už předem: desk wallah.

    Tenhle výraz taky neznám a zase se odmítám nechat vzdělat někým mnohem vzdělanějším. Jedná se zřejmě o britskou angličtinu, takhle se u nás totiž skutečně nemluví.

    No jistě. Jako Čech to musíte vědět.

    Nejsem žádný Čech, zase jste se spletl, a to ani státní příslušností a ani srdcem.

    Raději se zeptejte nějakého vojína.

    A vy nějakého amerického vojína znáte, který by používal výraz "treads"? Já ne a že jsem jich poznal pěknou řádku včetně sebe, jelikož jsem tím vojínem také jednou býval.

    OdpovědětVymazat
  21. Rád bych se také vyjádřil k věci:

    Co je to za blábol? Pokud něco nabízím, tak to musí fungovat, i když je to zadarmo. Jinak je to dar danajský.

    Věc zadarmo ale nemusí fungovat přesně podle vašich představ a dokonce nemusí fungovat vůbec. Dalo by se určitě najít něco, co se dá získat lehce a zdarma a přesto se jedná o věc zcela nefunkční. Ale pokud tu věc opravíte a vložíte tomu svoji hodnotu v podobě vaší práce a stráveného času, pak se nemusí nutně jednat o dar danajský.

    Jinak jste si navšiml, že jsem svůj problém vyřešil konstruktivně:

    Ano, vyřešil, to uznávám, ovšem, podle mého názoru, s nemístnými stížnostmi, které působí směšně a které řadím k typické české vlastnosti stěžování si na každé ... Musím ale zdůraznit, že se jedná o můj subjektivní názor, o který nutně nemusíte stát. Ale mám možnost se k věci vyjádřit a tak té možnosti využívám, toť vše.

    Layout ponechat a diskusse zakázat. Stejně žádný přínos nemají. Takže tato druhá varianta je stále ve hře.

    Pokud diskuze pro vás přínos nemají, nechápu tedy, proč je tu máte. Jinak diskuze jako taková má vždy velký přínos a jedná se o jeden z nástrojů pro výměnu názorů a faktů, ze kterých se člověk může poučit a doplnit si vzdělání či celkový rozsah poznání. Doufám, že jste si všiml klíčového slůvka "může", jelikož diskuze bez schopnosti přijmout předkládané informace a vzájemného respektu nemá smysl.

    OdpovědětVymazat
  22. ale rozhodně se nejedná o realitu, kde drill instruktoři v US Marines umírají kulkami sebevrahů každý turnus.
    No jistě, odpusťte si příště podobné banality. Ale rozhodně to má k realitě blíže než Vaše líčení idylly podobné pioneerskému táboru.

    Tomuhle tématu rozumím rozhodně lépe
    Asi jako SIPRnet, kde jste se spetl nejméně 50x?

    Jedná se zřejmě o britskou angličtinu, takhle se u nás totiž skutečně nemluví.
    No jistě, Čech to ví nejlépe. Zeptejte se někoho, kdo slouží se zbraní, jak vám říkají.

    Nejsem žádný Čech
    Aha. Vy jste rodilý Američan? A jakou národnost máte psanou na vysvědčení z první třídy?

    Já ne a že jsem jich poznal pěknou řádku včetně sebe
    Když neznáte nikoho, kdo mluví slangem, tak nezbývá, než Vám začít říkat Mirek Dušín.

    Věc zadarmo ale nemusí fungovat přesně podle vašich představ
    To nikdo netvrdil. Ale neměla by fungovat hůře než před tím.

    dokonce nemusí fungovat vůbec.
    Aha. Díky, geniální Leho, že jste mne na to upozornil. Jestli si opravdu myslel, že je rozdíl mezi poddůstojníkem ČSLA a poddůstojníkem US Army, tak na to zapomeňte. Ve Vaší osobě není.

    nemístnými stížnostmi
    V tom se nikdy neshodneme. Pokud před tím něco fungovalo lépe a nyní to funguje hůře, tak poukaz na to nikdy není nemístný.

    Pokud diskuze pro vás přínos nemají, nechápu tedy, proč je tu máte.
    Nátlak chronických diskutérů Vašeho typu. Dokonce si kvůli tomu, když zde diskusse nebyly, založili hned dva (sic!) blogy.

    Jinak diskuze jako taková má vždy velký přínos
    V čem má přínos diskusse s Vámi? V tom, že Vám musím zvyšovat znalosti anglické slovní zásoby?

    diskuze bez […] vzájemného respektu nemá smysl.
    Ano, v tom bude ten problém. Vy jste totiž typickou gumou.

    OdpovědětVymazat
  23. Diskuse s lehem? A o weekendu? Už dlouho jsem měl pocit, že jste masochista!

    Blogumus ladím, mám v něm problémy s písmeny "š", "ř" apod. Ve vašich tazích se nevyskytují, takže nemohu ověřit, zda je to generický problém, ale zkusím to odladit přímo ve flashi.

    OdpovědětVymazat
  24. Diskuse s lehem?
    Taky si myslím, že nemá smyslu. Ale chtěl jsem být zdvořilý a odpovědět.

    mám v něm problémy s písmeny "š", "ř" apod.
    Taky. Tagy s diakritikou jsem šrtnul.

    OdpovědětVymazat
  25. Ale rozhodně to má k realitě blíže než Vaše líčení idylly podobné pioneerskému táboru.

    Odkud vy znáte realitu? Z filmů? Já tuhle realitu znám, neboť jsem ji zažil. A žádnou idylu jsem tu nikdy nepopisoval.

    Aha. Vy jste rodilý Američan

    Ne, rodilý Američan nejsem. Američan totiž může, ale nemusí být rodilý.

    A jakou národnost máte psanou na vysvědčení z první třídy?

    Jakou národnost jsem měl psanou na vysvědčení v první třídě bylo relevantní v roce 1969. Teď už to dávno relevantní vůbec není. Nejsem Čech. Zaplať pánbůh.

    Když neznáte nikoho, kdo mluví slangem,

    A vy znáte a jste s někým takovým v denním styku? V žádném filmu skutečný vojenský slang nikdy neuslyšíte a ve slovníku byste tyhle výrazy marně hledal.

    To nikdo netvrdil. Ale neměla by fungovat hůře než před tím.

    Hůře je také relativní pojem. Pro někoho jiného může znamenat hůře i lépe. A v softwaru je to věc ošemetná, neboť se často aktualizuje a kolikrát co dříve fungovalo už nemusí dnes vůbec fungovat.

    V čem má přínos diskusse s Vámi? V tom, že Vám musím zvyšovat znalosti anglické slovní zásoby?

    No to rozhodně nemusíte. Já si vystačím bohatě s tím, co znám a vaší anglickou slovní zásobu vůbec nepotřebuji. Pochybuji, že se s ní někdo vůbec domluvil.

    diskuze bez […] vzájemného respektu nemá smysl.

    Ano, v tom bude ten problém. Vy jste totiž typickou gumou.


    Velmi se snažíte debatu přenést do osobní roviny a určitě k tomu máte pádné důvody.

    OdpovědětVymazat
  26. Odkud vy znáte realitu
    Přeci se na základě životních zkušeností mohu domyslet, jak to tam chodí.

    Američan totiž může, ale nemusí být rodilý.
    Leho, ušetřil byste mnoho času sobě i nám, kdybyste nás ušetřil těchto banalit.

    Navíc jste zjevně nepochopil, že důraz je na tom přívlastku.

    Jakou národnost jsem měl psanou na vysvědčení v první třídě bylo relevantní v roce 1969.
    To se pletete. To bude relevantní navždy. Ethnicitu v dospělosti nikdy nejde změnit žádným způsobem.

    Nejsem Čech.
    No jistě. Umíte česky stokrát líp než anglicky, ale Čech nejste.

    V žádném filmu skutečný vojenský slang nikdy neuslyšíte
    Proč by ne? Nejsem rodilý mluvčí, takže to z autopsie neposoudím, ale v českých filmech se používá autentický slang.

    ve slovníku byste tyhle výrazy marně hledal
    A kde si myslíte, že jsem je našel, Vy chytrej?

    Pro někoho jiného může znamenat hůře i lépe.
    No jistě. Pokud jsou nové diskusse visuální hnus, pro koho je to lépe? Pokud nefunguje čeština, která před tím fungovala, pro koho je to lépe?

    Pochybuji, že se s ní někdo vůbec domluvil.
    Tak slang je specifická oblast. Může se hodit.

    Velmi se snažíte debatu přenést do osobní roviny a určitě k tomu máte pádné důvody.
    Protože mi tady sdělujete

    a) banality, nebo

    b) své vlastní nezajímavé názory.

    To nemá cenu. Ale uznávám, že je to pořád lepší než „Daniela“, který sděluje rovnou nesmysly nebo trolluje.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>