26. prosince 2010

Zase neposkvrněné početí

Problém militantních atheistů jako je Kapitán nebo Filip Tvrdý je v tom, že bojují se slaměnými panáky. Z nějakého neznámého důvodu je fascinuje zrození Panny Marie. Jenže na souloži sv. Jáchyma a sv. Anny nebylo nic zvláštního. Zvláštní byl pouze výsledek: z Boží milosti na rozdíl od ostatních lidí nebyla jejich dcera Marie při inkarnaci duše zatížena dědičným hříchem.

Chápu, že pro většinu atheistů je seznamování se s křesťanskými dogmaty utrpení, které jim nic nepřináší. Jenže pak holt nemohou s křesťany polemisovat, protože utrží leda ostudu. Domnívám se, že všem těm Kapitánům ve skutečnosti jde o panenské početí Ježíše Krista. Jenže tam není to slovo, které je tolik fascinuje: neposkvrněné. Ježíš jako Bůh samozřejmě dědičným hříchem zatížen nebyl z povahy věci. Na druhé straně, ani křesťané by neměli fušovat do věcí, kterým nerozumí. I kdyby Marie byla hermafrodit, samooplození je u vyšších živočichů vyloučeno, protože není možné mít zároveň funkční varlata i vaječníky.

Updated.

4 komentáře:

  1. Většinou dávám přednost označení "militantní ateista", které mě vůbec neuráží. :-D Shodou okolností jsem jen chvíli předtím, než jste napsal svůj příspěvek, publikoval vlastní. Věřte mi, že se snažím slaměným panákům vyhýbat; doufám, že tentokrát bude má argumentace korektnější. Chci ale dodat, že je těžké nekarikovat křesťanství, když to dělají i sami věřící (rozhovor s Klimešem je toho dostatečnou ukázkou). Vím, že často píšu ironicky, ale následující dvě věty tak rozhodně nemyslím: 1) Váš blog se mi, i přes zřejmé názorové neshody, docela líbí a pokusím se ho pravidelně sledovat. 2) Přeji Vám pěkné prožití zbytku vánočních svátků.

    OdpovědětVymazat
  2. Možná mi to nebudete věřit, ale nezávisle na Vás jsem nad tím přívlastkem rovněž přemýšlel. A dospěl jsem k naprosto stejnému závěru.

    Ten rozhovor s Klimešem mi nepřijde moc povedený. Je takový hodně neučesaný. Klimeš má rozhodně lepší momenty a za ně si ho velice vážím.

    ad 1. Dík.

    ad 2. Budu pracovat, takže si jich moc neužiju.

    OdpovědětVymazat
  3. Ke své nevědomosti ohledně neposkvrněhé početí jsem se myslím dostatečně přiznal:)

    >Jenže pak holt nemohou s křesťany polemisovat,

    Nechci s věřícími polemizovat, není o čem. Není co dokazovat ani co vyvracet. Kde není souvislost s realitou...

    >I kdyby Marie byla hermafrodit, samooplození je u vyšších živočichů vyloučeno, protože není možné mít zároveň funkční varlata i vaječníky.

    Přečtě si ten článek na Oslu, byl právě o této teoretické možnosti.

    OdpovědětVymazat
  4. Ke své nevědomosti ohledně neposkvrněhé početí jsem se myslím dostatečně přiznal:)
    No jo, ale svou chybu jste 2x opakoval. WTF?

    Nechci s věřícími polemizovat, není o čem. Není co dokazovat ani co vyvracet. Kde není souvislost s realitou...
    Tak proč jste o tom 2x psal?

    Přečtě si ten článek na Oslu, byl právě o této teoretické možnosti.
    Ten jsem četl. Má ještě méně společného s realitou než celý koncept neposkvrněného početí. Ať si totiž o něm myslíme cokoliv, projevovalo se v realitě, což o tom theoretickém konstruktu říci nelze.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>