6. března 2010

Stát Israel a umění

V millionté versi textu O tempora, o mores, semlel František Kostlán první poslední. Za pozornost stojí pouze normování přípustné kritiky Státu Israel:
To, co se již po několik tisíciletí odehrává ve Svaté zemi, však není jednobarevné. Kritiku si zaslouží obě strany konfliktu, avšak založenou na kritickém rozumu. Nikoli na levičácké konstrukci, že vše palestinské konání je skvělé a vše židovské opačné, která vede až k bezostyšné podpoře islamistického terorismu. A nikoli na pravičácké konstrukci, že Izrael má v rámci své (legitimní) obrany právo na cokoli, včetně zakládání nových osad mimo hranice či násilí na civilistech.
Věru Tydlitátovou pobouřila Kostlánova kritika moderního umění: "Vadí mi ale paušální hodnocení současného / moderního umění, které se příliš neliší od hodnocení ze strany nácků a jim zpřízněných integrálních katolíků." Ten, komu se moderní umění nelíbí, je nácek nebo jim zpřízněný. A máte to. Mitgefangen, mitgehangen.

Updated.

9 komentářů:

  1. To je snad dobře, že paní Tydlitátovou pobouřila kritika moderního umění a ne ta poslední věta z citovaného odstavce, ne? Já bych odhadoval, že tomu bude naopak! Nebo jsem něco nepochopil?

    OdpovědětVymazat
  2. Diskutuje se teď tady nebo na "Diskuse LW"? Začínám z toho být jelen - silně otrávený jelen...

    Zajímalo by mě, zda by paní Tydlitátová ohodnotila Černého dílo v Hergetově cihelně, kdyby ti panáčci čurali na mapu Israele (i s okupovaným územím), "za velmi dobré, za krásnou satiru, která nepostrádá půvab, vtip, ale mnohdy ani řemeslnou dokonalost".

    OdpovědětVymazat
  3. Mně teda pobavila tahle Kostlánova věta:

    "Zkuste někde ve společnosti vyslovit třeba to, že hudba zjednodušená na pouhý rytmus není hudbou v dosavadním významu, ale prvkem degenerace. A dostanete okamžitě nálepku..."

    Je možné, že Kostlán neví, co všechno v naší soudobé společnosti, byv vysloveno, dostalo nálepku právě od něj??

    OdpovědětVymazat
  4. Guy Peters si tuhle stěžoval, jaká byla osmdesátá léta v hudbě hrozná (i když mně přijde, že pro něj ideální). Tak tu máme něco o Izraeli.

    OdpovědětVymazat
  5. My máme, Starý pane, úplně jiný hudební vkus. Takže ta písnička mne nezaujala. Ani jsem nepochopil její vyznění. Je proisraelská nebo propalestinská? A proč?

    OdpovědětVymazat
  6. Ani jsem nepochopil její vyznění. Je proisraelská nebo propalestinská? A proč?
    To nepochopil zřejmě leckdo (viz diskussi). Já v tom taky teda jasno nemám... (hudebně to rovněž není můj šálek čaje, a to jsem Siouxie viděl živě v Utrechtu někdy v r.1983).

    OdpovědětVymazat
  7. Copa já vím, já ji neposlouchal. Jen na mě zrovna náhodou vypadl ten odkaz. Jinak, my nemáme jiný vkus, Vy prostě nemáte žádný, byl byste schopen poslouchat i Lady Gaga.

    OdpovědětVymazat
  8. Lady Gagu mám po ruce, ale horší než Gogol Bordello mi nepřijde.

    OdpovědětVymazat
  9. No už z předchozího komentáře Vám mohlo být jasné, že Váš názor nemá žádný význam. A tou Lady Gaga jste to jen potvrdil:o)

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>