22. června 2010

Neustálé nepochopení

Nevím, čím to je, že jsem obklopen lidmi, kteří nechápou ani úplně triviální věci. Podle mne je to tím, že nechtějí pochopit. Jsou to bytostní realisté: Fakta roubují na hotová schemata, místo toho, aby závěry činili z faktů.

Tak Yamato. Snaží se mi vsugerovat, že jsem otevřel diskusse. Ne. Již dlouho je tady opět možnost kommentovat články. Kommentář se od diskussního příspěvku liší tím, že reaguje na článek. Diskussní příspěvek reaguje na jiný diskussní příspěvek. Proboha, vždyť je to tak triviální. Na druhou stranu nechci tady vytvářet nějaký terror, že když někdo postne diskussní příspěvek místo kommentáře, že bude automaticky smazán. Ale nemělo by to být pravidlo, nýbrž výjimka.

A komu to snad pořád ještě není jasné, tak takto vypadají kommentáře, takto diskusní plkání.

A Vodník. Tohle nemá co dělat s nominalismem, proboha. Uvedl jsem genesi slova blog proto, aby jasné, co je mým cílem, nikoliv proto, abych se hádal, co je ještě blog a co už není. Naopak je fatálním nepochopením myslet si, že zde nechci slušné kommentáře.

Obávám se, Vodníku, že pojem troll je pro Vás pouhou nálepkou. Kdo s Vámi souhlasí (JK) nebo Vás nenapadá, troll není, kdo nesouhlasí nebo Vás napadá (MM), troll je. Přitom si těžko představit typičtějšího trolla než je JK a typičtejšího netrolla než je MM. Trolling vůbec není o intelligenci. JK-ovy příspěvky mají hlavu a patu, přesto to trolling je. Danieliny příspěvky intelligentní nejsou, přesto je to trolling rovněž.

Když jsem použil titulek Ševče, drž se svého kopyta, tak jsem tím pouze uvodil, o čem článek bude. Jistě, mohl jsem jej nazvat Superhrubá mzda, ale to by byl ještě více sucharský, než je. Máte pravdu, že k pouhé informaci sedí více věcné titulky, ale mým cílem není zpravodajství (na to nestačí ani Blisty), nýbrž infotainment. Takový Reflex v malém.

Update: S Vámi je to, Vodníku, vážně těžké. Když odkazuji na celou diskussi, tak tím nemyslím úvodní kommentář. A tak je to se vším. Jinak si klidně diskutujte, ale já tady diskusse nechci.

7 komentářů:

  1. tohle je snad každému jasné, jen se s tím holt nechtějí smířit. Já vám tento postoj chválím.
    Co mne překvapilo podstantě více je zdejší tlačítko "Domů". Běžný uživatel by předpokládal, že se přes něj dostane na úvodní stránku Lucerny a ono houby houby slavný soude, šup a už je na svém řídícím panelu Bloggera.

    Možná by tento komentář či spíše dotaz patřil k avízu o layoutu, ale titulek Nepochopení lépe vyjadřuje mé pocity v této záležitosti.

    OdpovědětVymazat
  2. Hele hele, já se nic vsugerovávat nesnažím, já to tady prostě jen nechápu. Asi ani není co. Ze skvělého blogu jste udělal absurdnost. Měl jste to teda nechat zamčené a psát, co chcet, často mě to zaujalo...ale tohle komentování kdo je troll, kdo co nechápe, co je komentář s co už diskuse...ano, pro mě je to teď neustálé nepochopení.

    OdpovědětVymazat
  3. Máte pravdu, nechám toho. Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí. Více zjednodušit už můj výklad nejde. Někoho holt nepochopí rozdíl mezi kommentářem a diskussí do smrti. Ale to není můj problém.

    OdpovědětVymazat
  4. Ale já samozřejmě chápu ten rozdíl, otázka je, co vy ještě považujete za komentář ke článku a co za trollismus.

    A taky je jasné, že diskuse v případě povolení komentářů prostě vznikne. No třeba teď...vždyť vy už nekomentujete článek, ale - odvážím se to říci - diskutujete se mnou. Je to a priori špatně?

    OdpovědětVymazat
  5. Yamato, jen máloco na tomto světě je absolutní; valná většina je relativní. Opak nám sugerují abrahámovská náboženství, ale to je právě jeden z jejich největších omylů.

    Tak i trolling. Co někomu ubližuje, jiného nechává klidným. Definičním znakem je cíl ublížit. To, zda se to povede, je věc druhá, ale nerozhodná.

    Diskusse v žádné případě nevzniká automaticky. Příkladem textu, k němuž není prakticky žádná diskusse. Opačný extrém: Diskusse se zvrhla v chat (plkání).

    Samotná diskusse by mi ani tak nevadila (i když v žádném případě není mým cílem), ale vadí mi plkání.

    OdpovědětVymazat
  6. Předpokládám, že plkání je stejně relativní jako trolling :-)

    ***

    Vcelku ale musím říct, že váš postoj k diskusím začínám i docela chápat, protože poslední dobou mám přetrolováno.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>