22. června 2010

Titulky a jiné

Protože Vodník & Kapitán pořád ještě vykazují mimořádné nepochopení toho, k čemu blog slouží, pokusím se jim to ještě jednou vyložit.

Blog, jak o tom vypovídá sám jeho název, je soubor záznamů o tom, co je kde na Internetu zajímavého. Protože je toho na Internetu mnoho, bez podobných pomůcek se neobejdeme. Druhá možnost je, že sjíždíme pouze servery, které produkují vlastní obsah, Vodník např. servery Eretz, Zvědavec, Neviditelný pes a Czech Free Press. Já myslím, že ta druhá možnost je málo, a proto informuji též o tom, co kde najdu na malých serverech. Vzorovým blogem jsou v tomto smyslu odkazy Malého čtenáře.

Jenže, jak jsem zjistil, drtivá většina čtenářů typu Kapitán na odkazy nekliká. Proč sem pak chodí, to jejich věc, ale míjejí se s cílem tohoto blogu. Tím rozhodně nejsou nějaké debaty, jak už opakuji do zblbnutí. Kommentáře jsem otevřel proto, že by čtenáři měli mít možnost přímo zde článek okommentovat, nikoliv proto, že bych chtěl přesunout plkání z blogu JzP a Vodníka sem.

DiscussionSpeed má spoustu vlastních článků. Proto je to blog jako každý jiný, na rozdíl od diskussní pomůcky Tomáše Peciny. Rovněž tak Vaše hodnocení dvojky trollů Daniely & JK nesdílím. Pokud nejsou trolly oni, tak kdo? Je pravda, že se oba liší. Daniela trolluje postováním chytlavých nesmyslů (typicky trollistický postup), JK trolluje osobními útoky, k nimž nepřidává žádnou přidanou hodnotu. Cítí se ukřivděn tím, že jeho nedomyšlený projekt Sprcha zkrachoval a že se od té doby na nic lepšího nebo i skromnějšího nezmohl, tak kope kolem sebe. Viděli jsme to v minulosti na jeho zápasu s Tomášem Pecinou (kdy nesnesl, že je lepší programátor než on) a Michaelou (kdy nesnesl, že je lepší diskutérka než on).

Titulky jsou dvojího typu:
  1. věcné, nebo
  2. imaginativní.
Já jsem dříve volil věcné, jak je na Internetu zvykem, protože dobře pasují do vyhledávačů a lákají tak čtenáře, ale nyní jsem se vrátil k imaginativním, jak bylo zvykem v printu, protože mne věcné již nudily. Plést si oba styly je znakem neporozumění, imaginativní nemá věcný obsah. Stejně tak Čulíkovi nevyčítáme, že má barnumské titulky, protože necílí na vyhledávače, nýbrž na pravidelné čtenáře Blistů, které chce přesvědčit, že si mají přečíst právě ten který článek.

2 komentáře:

  1. >Jenže, jak jsem zjistil, drtivá většina čtenářů typu Kapitán na odkazy nekliká.

    Pokud opravdu nemáte kazatelské ambice:), tak by vám to mělo připadat docela přirozené. Vy uděláte krátkou charakteristiku obsahu, kterou si čtenář přečte a rozhodne se, zda se na zdroj podívá, nebo ne. Pokud dosáhnete úspěšnosti okolo 20%, je to bezva výsledek, za který se nemusíte stydět. Články typu "Poučení proto ..." (může následovat troll, (post)komunista atd.) raději nečtu, pokud tím obšťastněným nejsem zrovna já sám:) Také moudra sionistické slepičky Věry, na kterou máte samostanou kategorii se 40 články, se snažím v zájmu duševního zdraví vynechávat, i když může sloužit jako příklad, jak jednoduše propagandou vyrodit nepřátele ze zcela pokojných, k věci neutrálních, občanů. Ale je to pořád to samé. Prostě ne vše co předkládáte, je hodno kliknutí.

    OdpovědětVymazat
  2. Nepřijde mi to přirozené. Chápu, že spousta lidí toho spoustu na LW nečte. Pokud už ale začnu číst nějaký text, tak bych si měl kliknout na doplňující informace, ne? Já osobně to dělám tak z 90 %.

    Je pravda, že "Poučení pro…" je spíše jen pro jednoho adresáta. :-)

    Zvažuji, že kategorie rozšířím; přestává to dost sloužit svému účelu.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>