4. června 2008

Islámské zahalování žen

Naprostá většina muslimů věří, že je nutné pouze to, aby žena měla na hlavě zahalené vlasy. K tomu slouží například oděv zvaný arabsky abaya, persky chador.

Menšiny jsou ale přísnější. V KSA je povinné zahalit si i tvář, kromě očí. K tomu slouží niqab (arabsky)

A nejpřísnější byli v Afghánistánu, kde nebylo možné ukázat ani oči. K tomu slouží burqa (persky).

Updated.

9 komentářů:

  1. Odkud máte ty termíny? Myslel jsem, že chador je právě to zabalení celé tváře kromě očí...?
    Jinak podle mých informací muslimská žena má mít zahalené vlasy, ruce a pochopitelně nohy (ne v přiléhavých gatích, ty ty nohy právě vykreslují).

    OdpovědětVymazat
  2. Aha, to, co jsem myslel, je kombinace chador + niqab, od které se upouští u moderního chadoru. Ta fotoserie je docela děsivá...

    OdpovědětVymazat
  3. Děsivá? Mi to *děsivé* nepřipadá. Děsivé je IMHO toto a nebo toto.

    OdpovědětVymazat
  4. Abych to upřesnil, děsivé jsou rovněž různé honor killings v zemích muslimského kulturního okruhu, ale oni nám svou kulturu, na rozdíl od nás, nevnucují násilím...

    Nepochybuji, že existuje spousta lidí, kteří by na základě oné iránské fotosérie chtěli zítra bombardovat Teherán.

    OdpovědětVymazat
  5. A ještě jedno upřesnění, tentokrát pro Boutrose.

    Huffington Post byl založen 5. května, 2005. V té době jsem již několik let trpělivě vyvracel bludy místní oficiální propagandy, které výše jmenovaný 'expert' přijal od počátku nekriticky za své...

    OdpovědětVymazat
  6. Nemůžeš srovnávat válečné hrůzy s fotkama z civilního města. Mnou to otřáslo, protože mi to připomnělo časy, kdy jsem sedával na lavičce a nějaký kuba policajt mě mohl sebrat, protože jsem měl dlouhý vlasy... Netvrdím, že je to horší než budovat demokracii s americkou pomocí ve Falludže.

    OdpovědětVymazat
  7. Re: Vodník

    Mi to připomnělo totéž (buzeraci v ČSSR).

    Asi to byla z mé strany přehnaná reakce, vycházel jsem z toho, že když budeme všemu říkat *otřesné*...

    OdpovědětVymazat
  8. Ktera hruza je horsi? Moralni policie a trestani holi?
    "Drop weapons" a lzi kolem honby za "insurgenty" ?
    "American public doesn't know and doesn"t care"?
    Myslim, ze jeste horsi jsou lide, kteri se snazi druhym vnucovat jak myslet. Lehovcovi soudruzi tak denne dokazuji.
    Verte lzim a my si potom budeme delat co se nam libi.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>