10. února 2008

QR kódy

qrcode
Z Japonska dorazila do USA a do Evropy nová móda: QR kódy existují sice již od roku 1994, ale až v poslední době bylo možné jejich masové rozšíření díky mobilním telefonům s fotoaparáty. Pomocí QR kódů se dají snadno zakódovat webové adresy (URL), telefonní čísla, celé visitky nebo libovolné jiné texty.

Vyzkoušel jsem softwarovou čtečku firmy Kaywa a mohu potvrdit, že na rozdíl od originální čtečky vestavěné do mé Nokie N95 funguje skutečně rychle a spolehlivě.

Dalším podobným formátem je BeeTagg od stejnojmenné společnosti, ale ten se vinou restriktivní licenční politiky majitele patentu patrně neprosadí.

5 komentářů:

  1. Připoměl jste mi rozhovor který jsem měl asi před půl rokem s jedním Američanem, který žije dlouhodobě v Japonsku. Na japonské straně vizitky měl samozřejmě QR kód (velmi šikovné)...

    Tvrdil že prakticky všechny nové mobily prodávané v Japonsku obsahují RFID čip a lze je použít i jako elektronické peněženky (které musí být explicitně dobíjeny) a nebo někdy snad i jako platební "karty" umožňující platit přímo z účtu.

    Kombinace QR kódu (k získání ceny a platebních detailů) a platební funkce v kapesním zařízení, které nosí člověk stále sebou, je myslím velmi zajímavou aplikací.

    Viz také zmínka ve wikipedii.

    OdpovědětVymazat
  2. Vyzkoušejte si to taky!

    http://www.qrcodes.czweb.org/

    OdpovědětVymazat
  3. Microsoft uvedl vlastní formát 2D kódů, mě ale QR kódy připadají stále lepší: http://rotten77.blogspot.com/2009/01/je-microsoft-tag-lep-ne-qr-kd.html

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, jako skalní fanoušek jsem si dovolil vytvořit nekomerční fanouškovské stránky týkající se qr kódůwww.QR-KÓDY.cz. Prosím, navštivte tyto stránky, a pokud Vás tento návod osloví, budu potěšen, když na ně odkážete ze svého blogu a ppřispějete tím ke zvýšení technologické gramotnosti obyvatel naší malé zemičky. Díky TOM

    OdpovědětVymazat
  5. Asi jsem sto let za opicema, ale přečet jsem si ten článek ve wikipedii a pořád mi ještě není jasné k čemu to je dobré

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>