19. ledna 2008

Eretz.cz - kvalitní server

Už jsem si několikrát v minulosti povšiml, že Eretz.cz je kvalitní server. Ačkoli naprosto nesdílím jeho jednoznačně proisraelskou orientaci, články jsou napsány obvykle rozumně a diskusní forum připomíná diskuse na Zvědavci, samozřejmě s opačným znaménkem orientace "domovské" populace. A podobně jako na Zvědavci občas pronikne sítem nějaký ten extremistický text, najdou se i na Eretzu výzvy ke krokům, které odporují zásadám demokratické společnosti, např. známé útoky Šimona Kleina.

Do této kategorie ovšem v žádném případě nepatří včerejší článek Maxe Blausteina. Velmi oceňuju a podepisuju autorův přístup k zákonům a jejich dodržování, zejména v těchto případech, kdy odpor k demonstrující skupině je takřka všeobecný. Vzpomínám, jak někdo na Vrbě (Jaromír?) popisoval pochod Ku Klux Klanu ulicemi New Yorku: lidé stáli na chodnících, pískali a bučeli, a policie dohlížela na to, aby se demonstrujícím rasistům nic nestalo. Klobouk dolů!

V nedávné době se podobným způsobem zastal dodržování zákonů právního státu i správce Scooolie v diskusi o pochodu Mladých národních demokratů Prahou. A moje osobní zkušenost je rovněž positivní: vstoupil jsem tam do diskuse pouze jednou a se svými zcela opačnými stanovisky jsem byl přijat velmi korektně.

Nepatřím a asi nebudu patřit k aktivním účastníkům diskusí na Eretz.cz, ale zůstávám jeho čtenářem a přeji správcům, aby v tomto způsobu vedení vytrvali a nenechali se strhnout extremisty z jedné nebo druhé strany.

4 komentáře:

  1. Ano, souhlasím: podle mne se plzeňský primátor dopustil trestného činu zneužívání pravomoci veřejného činitele.

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, také podepisuji názor Maxe Blausteina: "ze způsobu, jakým zneužil svoji funkci a porušil zákon mi běhá mráz po zádech." Tohle má být právní stát? To je jeho karikatura.

    OdpovědětVymazat
  3. Vím, Vodníku, že to sem nepatří, ale vzhledem k tomu, že jsi mi už dvakrát neodpověděl na mail, nemám jinou možnost. Neznáš někoho z nich (myslím z dávné minulosti)?:

    http://www.youtube.com/watch?v=2OhGGhnbTfk

    OdpovědětVymazat
  4. Neodpověděl na mail?? Na jakou adresu jsi to psal? Napiš si Petersovi o můj mail a já Ti pošlu odkaz na svatbu mojí ségry loni v říjnu, uvidíš tam moje děti.

    Ani v dávné minulosti do naší party nedocházela taková primitivní hovada jako Jiří Kára & spol. - tím chci říct, že nikoho z nich neznám.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>