3. května 2006

František Fuka

Protože ten blog nečtou jen lidé, kterým bylo v roce 1989 méně než 20, dovolím si udělat malou osvětu, kdo je to František Fuka.

V 80. letech byly na Západě velikým hitem 8bitové počítače. Prvním massově rozšířeným byl Sinclair ZX Spectrum. Do ČSSR se pochopitelně nedovážely, takže si ho každý zájemce musel nějakým způsobem obstarat na Západě. Clive Sinclair měl pochopitelně i konkurenci. Asi nejúspěšnější bylo Atari (to se pak do ČSSR officiálně dováželo), ale známý byl i Commodore a Sharp (ten se také do ČSSR officiálně dovážel).

Já jsem byl sice atarista (k nejslavnějším patřil Jiří Richter a David Holas aka Davídek), ale sláva Františka Fuky se donesla i ke mně. Tihle lidé byli slavní tím, že vytvářeli vlastní programy v assembleru. Nejslavnějším programem Františka Fuky byla textová hra Podraz 3. Sice jsem ji v životě nehrál, ale prý to byla bomba.

V 90. letech František Fuka proslul jako Čistič na MA Media, což byla první česká diskusní fora. Pak se mi jeho stopa ztrácí a nejmladší generace ho myslím už nezná.

Dodatek. Více též na jeho blogu.

Updated.

5 komentářů:

  1. Well, zasluhy nezasluhy, jak se zacne srat do mne, tak ho prevalcuju taky a bude to. Takovych mistnich jednicek naseru plny kybl jeste pred snidani. Zalezi na nem - pokud se zacne chovat slusne, prvni preslap mu odpustim.

    OdpovědětVymazat
  2. Fajne článek, jenom snad ten odkaz "Čistič" vede na článek Pavla Vojíře, který psal o Čističovi v době, kdy byl už mnoho měsíců Čističem on a dělal něco zásadně jiného, než já - t.j. ta stránka žádnou souvislost se mnou ani s mou činností.

    A Hedvu prosím o nasrání aspoň půl kýble, jsem interested jak mu to půjde!

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za pochvalu. Odkaz jsem odstranil. Mám doma někde uloženou Vaši konfessi v této otázce; nevím, zda je i na Internetu. Pokud ano, dám na ni odkaz.

    OdpovědětVymazat
  4. Zřejmě myslíte toto, i když rozhodně nejde o konfetti:

    http://geocities.com/hollywood/set/8282/mamedia.html

    OdpovědětVymazat
  5. Jo, to je ono. Dám to tam. Díky.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>