17. prosince 2008

Mimořádné míchání fakty

Na dnešním Psu publikuje pan Frýbort článek, který bude pro Guy Peterse lahůdkou! Pan Frýbort nejenže neomaleně klade rovnítko mezi Rusy a sověty a slovanskou vzájemnost presentuje jako plíživý program Rusů k ovládnutí ostatních Slovanů (to není nic nového a známe to už od Doležala). On přirovnává byzantského císaře ke Stalinovi, i co se týče jeho vztahu k nám, a upřímně se raduje ze zániku pravoslavného dědictví u nás. Zlobí se, že my, nevděční a pitomí, "želíme toho, že se jejich dílo neudrželo; žehráme na německé preláty, kteří proti němu kuli pikle, zlobíme se na Maďary, že vrazivše klín mezi byzantský Balkán a naše země, oddělili nás od centra východní civilizace." Inu, přání je otcem myšlenky a tak se p. Frýbort nakonec raduje, že nejsme ve stepích nýbrž v krajině západní kultury.

Přesto takového spojence Petersovi nepřeju: byl jsem před několika lety na jeho přednášce, lépe řečeno čtení, pro "krajany" zde v Holandsku. Tento pán se zřejmě cítí mythicky spojen s Kelty do té míry, že ve svém povídání mluvil jen o nich a o nás a germánskou periodu cca 500 let úplně vyzmizíkoval. Když jsem ho na to upozornil všetečným dotazem, tak to zamlouval a vykrucoval se s lišáckým úsměvem. Od takového kmána theorie o podobnosti krvavého bolševického generalissima s pravoslavným pomazaným autokratorem nepřijímám!

S jakými absurditami na nás ještě rusofobové vyrukují? Očekávám něco o podobnosti DNA Rusů s neandrtálci...

10 komentářů:

  1. Neandertálci byla vyspělá větev rodu Homo, a to dokonce s větším objemem mozkovny, než je tomu u nás. Takže to by byla spíše lichotka. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Objem mozkovny je ukazatel na nic. Když už chcete něco měřitelného, tak jde spíš o povrch a ten dělá gyrifikace. Zatím největší mozek měl jeden úplně debilní zahradník.

    A tuhle dokonce jeden pán přišel s teorií, že neandrtálci nebyli žádná větev, ale naleziště endemických kreténů.

    Takže Rusové a Vodník jsou spíš příbuzní Homo erectus. A teď si to každý vyložte jak chcete.

    OdpovědětVymazat
  3. Docela by mě zajímalo jestli je tenhle příklad s debilním zahradníkem a jeho největším mozkem, opisující se už sto let z učebnice do učebnice, vůbec pravdivý.... uvažoval si někdy nad tím?

    OdpovědětVymazat
  4. Aby to nakonec nebylo jako se špenátem.

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Michaelo,
    v biologii je tolik dogmat, že zrovna tohle mě nikdy netrápilo. Jsou horší a i s horším dopadem.

    Pokud se Ti nelíbí zahradník, tak jinak: ženy mají lehčí (a tedy pravděpodobně i menší - to se hůř měří) mozek než muži. A konkrétně myslím, že Peters má větší lebku než Ty. Myslíš tedy, že jsi blbější než Peters? (Přiznávám, že nelze vyloučit, že Tvé lebeční kosti jsou tlusté 0,5 cm a Petersovi 15 cm, takže mu tam zbývá místo jen na tři neurony - zkus ho přemluvit ke kraniotomii, ať se přesvědčíme.)

    Nebo tohle

    A co to má společného s erektem Vodníkem?

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrá, budu tedy dávat dovysvětlující komentáře ke svým příspěvkům, vidím, že to tady jinak nejde.
    Takže milý Starý pane. Nešlo mi o dogma, o kterém přeci nepolemizuju. Jde mi jen a jen o ten PŘÍKLAD. (Stačí číst a nedomýšlet s negativním předporozumněním)
    Jde o to, že jsem totiž chvíli předtím chtěla napsat OR totéž a přesně toho zahradníka i použít, ale nechtělo se mi do toho mentorského tónu a raději jsem ti jej přenechala, protože ti jde mnohem líp. No, tak mne to přišlo úsměvné si to vzápětí přečíst a ptala jsem se sama sebe, i Tebe, zda-li je to vůbec pravda a nebo všichni jak blbci sto let opakujeme to, co jsme si přečetli v každém textu o velikosti mozku.

    S Vodníkem to nemá společného nic. No a co?

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Michaelo, žádné negatvní předporozumění nebylo. Ale čekala jsi snad, že Ti odpovím "ano" nebo "ne"?

    Ale musím dodat, že já jsem to nikde nečetl, jen nám to říkal učitel na gymplu. Proto si to pamatuju, protože jinak si od té doby, co sjedu každý den pět čar, nepamatuju nic.

    A mně zrovna ta dogmata obecně zajímavá připadají. Jak to bylo se zahradníkem, to nevím, ale jinak je to legrační mezi čárami zjišťovat, co nám tu starý kokoti s důstojnými výrazy na fotografiích nechali za sračky.

    S Vodníkem to má společného, že Srbové jsou Homo habilis.

    OdpovědětVymazat
  8. Ad špenát:
    No, teď přišli s novou teorií. Když jim nějaký šťoural rozmázl tu desetinnou čárku, tak vyrukovali s nějakou látkou (vypálil jsem si tu stopu, kde bylo její jméno), která má být dobrá na svaly.

    Ale mi je to šumák, protože stejně špenátový salát miluju. Akorát nevím, který pako vymyslelo upravovat u nás špenát do podoby průjmovité stolice.

    OdpovědětVymazat
  9. Asi by bylo nejlepší se vykašlat na zdravotní účinky a vnímat jen chuťové.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>