2. srpna 2006

Co je cílem tohoto blogu?

V jinak jalové debatě přišel Kapitán se zajímavým názorem, že "hledání spřízněných duší je podle mě také hlavním motorem blogů." Mluvil z vlastní zkušenosti ze Sprchy, kterýžto blog pro zvané má pouze tři stavy:
  1. mlčí se tam,
  2. vyhání se vetřelec, nebo
  3. vzájemně si poklepávají na rameno a baví se o thematech, která je sjednocují, jako je jídlo či hudba.
Jenže cílem tohoto blogu je ideál, který formulovali Jan Čulík a Jan Klabačka: otevřená výměna názorů. Všichni, kteří jsou toho schopni, mají právo postovat sem články nebo o to mohou požádat a bude jim vyhověno.

Aby výměna názorů byla skutečně otevřená, musí se ty názory lišit, jinak je to pouhé tlachání kamarádů. Proto jsem rád, že sem píší tak odlišní lidé, jako je Tomáš Pecina či Ross Hedvíček, jvano či Neználek. Na rozdíl od zkrachovalé Sprchy dokážeme odlišné pohledy na věc respektovat.

To přitahuje trolly jako je Petr Maule vulgo pako z Chebu, Jan Novák vulgo max anonym ze Sprchy či František Fuka. Různost názorů a tolerance je zneklidňuje. Přijde jim nepřirozená. Nechápou však, že nemají chanci. Jejich provokace je nejlepší ignorovat či dokonce mazat, protože nic nového ani přínosného sdělit nedokáží. Informační šum, který vytvářejí, je třeba snižovat.

9 komentářů:

  1. Ano. Souhlasím. Nedostatek opačných názorů, slušně presentovaných, je IMHO hlavním nedostatkem Vrby. Ale je samozřejmě nutné rozlišovat mezi "jiným názorem" a bezpředmětným trollingem, který tu předvádějí v hojné míře Vámi jmenovaní.

    OdpovědětVymazat
  2. Rad bych si taky pipnul. Nejsem proti odlisnym nazorum, pokud se ta "odlisnost" taky neda definovat jako "cesku anti-semitismus".

    OdpovědětVymazat
  3. Myslím, že p. Juchelka nevytvořil Vrbu jako otevřené diskussní forum, nýbrž jako platformu pro vyhnané ze Sprchy, aby si měli kde popovídat.

    OdpovědětVymazat
  4. Pro Juchelku: Ano, cesky anti-semitismus mi velice vadi. Ono podleham stejnemu sebeklamu, jako kazdy jiny. Kdyz nekoho dlouho nevidite, tak si ho podvedome trochu zidealizujete. A ja jsem vinen ti, ze jsem si trochu zidealizoval Cechy a porad si nalhavam, ze jsou lepsi, nez ve skutecnosti jsou. Vsem se omlouvam.

    OdpovědětVymazat
  5. Ad JzP: dobrý příspěvek! Já osobně bych raději diskutoval na jednom serveru, jako bývaly kdysi BL nebo Sprcha než honit známé po všech čertech, nicméně fakt existence mnoha blogů akceptuji, na některé přispívám, na jiné ne, byť je považuju za kvalitní (např. Pavouci ve flašce).

    OdpovědětVymazat
  6. "Někdo mi smazal krátký komentář, který zněl "tl2 je idiot". Kdo to byl? "
    Já. Bouříme zde proti bezobsažným útočným komentářům a ten Váš byl ukázkový. Ačkoli s Vámi v jistém smyslu mohu i částečně souhlasit, musím Vás požádat, abyste se takový názor pokusil podepřít argumenty. V nedávné době jste několikrát dokázal, že psát umíte!

    OdpovědětVymazat
  7. Myslím, že není třeba hned vše zkoušet na ostro. Stačilo napsat: "Věta "TL2 je idiot" je příkladným trollingem, takže to rozlišit jde" a bylo by. Myslím, že bychom si měli vzít příklad z wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Don't_disrupt_Wikipedia_to_illustrate_a_point

    OdpovědětVymazat
  8. Ad Neználek: mohu Vás ujistit, že "rozvláčnější styl" - a to i v případě nicku "petr" - od Vás všichni přivítáme! Nebo abych mluvil za sebe: já ho rozhodně ocením.

    OdpovědětVymazat
  9. Ad Neználek: máte naprostou pravdu. Já jsem to vyřešil tak, že jsem s těmito typy buď drasticky omezil komunikaci a nebo přestal diskutovat úplně.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>