3. května 2006

Právo policie

Cituji: "Takže ta paní sama přiznává, že neuposlechla výzvu policistů. Takže není co řešit. Pokud mě policista vyzve k opuštění nějakého místa a já to neudělám, musím počítat s tím, že proti mně být použito donucovacích prostředků, jejichž intenzita se bude stupňovat podle toho, jak dlouho odmítnu uposlechnout. Jestli měl v danou chvíli policista PRÁVO mě k tomu opuštění vyzvat, je v danou chvíli nedůležité a mohu si na něj stěžovat později, poté co spořádaně uposlechnu jeho výzvy. Takto to chodí ve všech demokratických zemích a je podivuhodné, že to paní Jacques neví." František Fuka

Tak to nechodí nejen ve všech demokratických zemích, ale tak to nechodilo ani za kommunismu. To Vám nejlépe ukázal klassik a odborník na tyto excessy, Tomáš Pecina.

Updated.

14 komentářů:

  1. Obávám se, že tentokrát o pochvalu nešlo. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tvrzení proti tvrzení. IMHO ano WTZ.

    OdpovědětVymazat
  3. No jistě. Slova si žijí svým vlastním životem, bez ohledu na vůli autora. Ale počkejte, až p. Pecina nebo já vyštracháme onen kommunistický judikát. Budete se divit.

    OdpovědětVymazat
  4. Typická kommunnissstická menntalita.

    OdpovědětVymazat
  5. O co tomu Fukovi jde? Jen se divim. Nic jsem mu nedelal a zacne se do mne srat? A jeste cumi jako blbec...

    OdpovědětVymazat
  6. No vyborne. Ten "rozbor" mi dava za pravdu. QED

    A StBak Hedvicek zmlkne, nikdo se ho na nic neptal.

    OdpovědětVymazat
  7. Pokud je váš názor, že v totalitě se občan policistovi smí bránit, kdežto v demokracii ho musí vždy poslechnout, pak ano.

    OdpovědětVymazat
  8. Bylo by zajímavé, co by zastánce oprávněného zákroku říkal, kdyby policista takto "přiměřeně" zakročil proti jeho přítelkyni nebo příbuzné ... evtl. i proti němu samotnému.

    OdpovědětVymazat
  9. mm: V případě mé přítelkyně bych říkal "vidíš ty krávo, já ti říkal ať to neděláš, už tě nechci nikdy vidět". V případě sebe bych říkal "Neměl jsi Fuko tolik chlastat, za střízliva bys takovou píčovinu neudělal."

    Ale je to spíše hypotetické, protože jsem přesvědčen, že píču takového kalibru jako je ta Zelená paní bych odhalil dříve, než by se mohla stát mou přítelkyní, a sám nepiju a neberu omamné látky.

    OdpovědětVymazat
  10. Zajímalo by mne, kde se neustále berou tito fašisté či semifašisté: zastánci tvrdé ruky a omezení svobody projevu. Po 9/11 je to ještě mnohem horší. Demokracii čekají těžké časy.

    Proto velice fandím lidem jako je Kateřina Jacques. S nimi má demokracie ještě chanci.

    OdpovědětVymazat
  11. Mě to moc nepřekvapuje. 50 let autoritářských régimů se muselo nějak projevit.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>