15. června 2006

Opět statistika

Přes všechna halasná prohlášení pánů mathematiků nikdo z nich nebyl schopen stanovit, jakou absolutní přesnost má Cynikovo tvrzení, že česká část původní wikipedie je lepší než slovenská, kterou testoval na 100členném náhodném vzorku ze souboru o 30 000 prvcích, a jakou má můj závěr, že česká část původní wikipedie je stejně špatná než slovenská, kterou jsem testoval na 10členném náhodném vzorku ze souboru o 30 000 prvcích. Zatím jediné exaktní číslo poskytl Tomáš Pecina, který určil, že Cynikův průzkum je zhruba 3x přesnější než můj. Ale to je to poslední, co by mne zajímalo, protože o tom, že Cynikův průzkum je relativně přesnější než můj, jsem nepochyboval nikdy.

A nyní se objevil JzP, který na základě faktu: "JUDr. Stanislav Křeček z ČSSD byl na 4. místě, s 11 342 preferenčními hlasy (7,41 %) skončil nakonec jako 2, tvrdí: "Křeček ze 4. místa 2.? To jasně ukazuje, kdo ČSSD z velké části v Praze volí." Co tím demonstroval? Kromě své nenávisti k ČSSD neschopnost vyvodit správné závěry. Pokud p. Křečka zakroužkovalo ani ne 8 % voličů ČSSD, tak ho má ve zvláštní oblibě ani ne každý 13. pražský volič ČSSD. Jestli je to toto "velká část", tak jsem čínský bůh srandy. Ve skutečnosti 92,59 % procentu pražských voličů ČSSD byla existence p. Křečka lhostejná.

Poznámka pro Goga: Pokud mám o něčem 100% znalost, mohu o tom vypovídat se 100% přesností. Na obsahu nezáleží.

9 komentářů:

  1. Abolutní věrozhodnost hypothesy Vám můžeme dodat, pouze pokud ji dostatečně přesně definujete. Což se nestalo.

    OdpovědětVymazat
  2. Ona hyphothesa zní, zda je česká wiki lepší / stejná / horší než slovenská. Nic víc, nic míň.

    OdpovědětVymazat
  3. Pak máte smůlu, se stejným úspěchem se můžete zeptat, v kolik Vám jede autobus, a nesdělit, odkud a kam má jet.

    OdpovědětVymazat
  4. Proč? Ten výrok je přeci jasný. Byl testován na vzorku o 10 / 100 prvcích.

    OdpovědětVymazat
  5. Dodatek. Kdybyste ony výroky zkoumal na úplném souboru (30 000), tak je můžete říci se 100% přesností. Zajímá mne, s jakou přesností je můžete říci na vzorku se 100 či 10 prvky.

    OdpovědětVymazat
  6. Občas se bavím představou, jak by vypadal spalovací motor, který by navrhoval právník...

    V kontextu předchozího přirování se dá nyní konstatovat, že jste mi prozradil, že pojedete Karosou.

    OdpovědětVymazat
  7. Hm. To je mi k ničemu. Chcete říci, že nelze stanovit pravděpodobnost správnosti hypothesy, že česká wiki je lepší než slovenská?

    Obávám se, že proslavené právnické slovíčkaření není nic proti tomu, co předvádějí mathematici.

    OdpovědětVymazat
  8. Komik, protože jsem upozornil na Vaši chybu? Tak potom jsem komik rád.

    OdpovědětVymazat

Kursiva: <i></i>
Tučné písmo: <b></b>
Uvozovky: „“
Odkaz: <a href = ""></a>